Websites Maken Met Gratis Software - Eric Tiggeler - Boeken

Webnode - Snelle en mooie websites9. Strikingly - Uitstekende one-page websites10. Mozello - Een vrij genereus gratis pakketWanneer moet ik upgraden naar een betaald pakket?Welke gratis website bouwer is het beste voor jou?FAQ Serschillende gratis websitebouwers geven je de mogelijkheid om een fatsoenlijke site te ontwerpen – maar geen van deze bouwers zal je een aangepast domein geven.

In mijn ogen is Squarespace de absolute favoriet. Deze bouwer heeft de mooiste templates van allemaal en zelfs het goedkoopste abonnement bevat een gratis aangepast domein plus onbeperkte opslag. Squarespace wordt ondersteund door een 14-daagse gratis proefperiode, zodat je alle functies kunt uitproberen voordat je je abonneert. Veel website bouwers bieden gratis pakketten aan, maar .

Maar dan ontdek je, nadat je al het werk hebt gedaan, dat het gratis pakket veel te beperkt is om daadwerkelijk te gebruiken. Ik heb besloten om een aantal van de grote website bouwers te testen, om uit te vinden welke je daadwerkelijk gratis een functionele site laten bouwen. Met ‘testen’ bedoel ik echte tests.

Specificaties Van Een Goed Webdesign - Van Ons

Het was erg interessant en ik heb onderweg een paar zeer verrassende dingen ontdekt. Ja, alle gratis bouwers hebben hun beperkingen, maar sommige laten je veel meer doen dan andere. , maar ik heb ook enkele andere goede opties gevonden, die ik kan aanbevelen. – Biedt een echt ‘drag-and-drop’ design, veel aanpassingsmogelijkheden, super veel gratis apps en nog veel meer – een eenvoudige websitemaker voor minimalistische, oogstrelende ontwerpen die ook geweldige marketingintegraties biedt – Een zeer eenvoudig te gebruiken site bouwer met handige tools om een klein bedrijf te laten groeien Scroll omlaag om nog 7 andere site bouwers te zien die wij aanbevelen Vergelijkingstabel FAQ Wix heeft meer dan 800 templates in tientallen categorieën. Wix loopt al geruime tijd voorop in de bouw van websites en is voortdurend in ontwikkeling.

De interface van Wix is beschikbaar in een recordaantal talen, Nederlands is daar één van. Dit betekent dat je vlot en eenvoudig een website kunt bouwen, zelfs als je geen Engels spreekt. Wix heeft ook een van de betere gratis pakketten, want het geeft je gratis toegang tot bijna elke functie, met een paar opmerkelijke uitzonderingen, zoals e-commerce.

Je zou makkelijk een gratis site kunnen hebben die eruitziet als deze demoportfolio die ik heb gemaakt. De gratis demosite die ik met Wix heb gebouwd Als je je allereerste site aan het bouwen bent of je wilt gewoon Wix uitproberen, dan zijn hier de functies die je misschien wel het meest interesseren: – Een van de beste functies van Wix is de enorme bibliotheek aan templates.

Welke Laptop Heb Ik Nodig Voor Fotobewerking? - Coolblue

– Wat de editor van Wix zo populair maakt, is het feit dat je alles kunt verslepen en overal op de pagina kunt plaatsen. Nou ja, bijna overal, maar het geeft nog steeds veel creatieve vrijheid in vergelijking met andere bouwers. – Wix App Market biedt een vrij indrukwekkende bibliotheek van apps om de functionaliteit van je site uit te breiden en zelfs te integreren met diensten van derden.

Het kan zijn dat je voor een aantal apart moet betalen. Maar er zijn genoeg gratis apps om je op weg te helpen met social media-integratie, geavanceerde formulieren, evenementenkalenders en nog veel meer. – Wil je je site promoten? Wix doet het voor je met SEO-tools, e-mailmarketing, een social post designer – en allemaal gratis.

– De Wix Blog is technisch gezien een van de ‘apps’, maar het is gratis en helemaal niet zo slecht. Je kunt boeiende, custom blog posts maken, hoewel je de content niet zomaar kunt verslepen, zoals in de main editor van de site. En nu komt er een klein minpuntje: door de creatieve vrijheid en de uitgebreide site-opties is het bouwen van een site met Wix complexer dan met sommige andere platformen.

Maatwerk Software Laten Onwikkelen - App & Web - Beeproger

Bovendien vond ik dat het . Het is geen groot probleem – daar is de knop ‘Ongedaan maken’ voor – maar het is het vermelden waard. Als je een nog eenvoudigere manier zoekt om je site te bouwen, kun je gebruik maken van Wix ADI (Artificial Design Intelligence). Het is een licht AI-gestuurde tool die je een paar vragen stelt en een site voor je genereert, compleet met demo-content.

Wat het echter wel biedt, is een gratis proefperiode van 14 dagen zodat je kunt beslissen of het iets voor jou is. Hoewel het misschien niet helemaal gratis is, moet ik je toch aanraden om het uit te proberen als je serieus bent over je site. Ik beloof je, als je er een tijdje mee gespeeld hebt, zul je het moeilijk vinden om de aanschaf niet te overwegen.

App, Software Op Maat, Webapplicatie, Functionele Website ...Beste Website Bouwer Voor 2022 - Top 12 Beoordeeld - Pixpa


De voordelen gaan verder dan alleen het mooie uiterlijk. Elk van deze functies is gemakkelijk te gebruiken zonder afbreuk te doen aan de mogelijkheden. Serieus, de SEO-functies zijn één van de beste die ik heb gezien. Je kunt onze diepgaande Squarespace-review lezen voor meer details. Als je besluit om te kiezen voor één van Squarespace’s betaalde abonnementen, geeft het persoonlijke abonnement je een gratis eigen domein voor een jaar, onbeperkte bandbreedte en website analytics.

Maatwerk Oplossingen Voor Jouw Website Laten Maken?

Ik vind het leuk hoe de templates van SITE123 allemaal mobiel-responsief zijn. SITE123 omschrijft zichzelf als ‘Verreweg de gemakkelijkste gratis website bouwer’. Nou, ik heb niet elke website bouwer in de wereld geprobeerd (hoewel het soms lijkt alsof ik dat wel heb gedaan), maar ik kan je vertellen dat .

De SITE123 branding is pas zichtbaar als je begint te scrollen. In het algemeen zijn de gratis functies van SITE123 solide, maar ze zijn zeer eenvoudig. Je kunt meer aanpassingsopties krijgen als je een upgrade naar een betaald pakket uitvoert, maar dit zijn de leuke gratis dingen: – Er is dus goed nieuws en ‘meh’ nieuws.

Het veranderen van kleuren, lettertypen en afbeeldingen is een kwestie van een paar klikken. Het ‘slechte’ nieuws is dat je niet zomaar dingen kunt slepen en neerzetten waar je maar wilt. Je moet kiezen uit vooraf ontworpen pagina-elementen. Dat is niet heel erg, alleen een beetje inflexibel. Ik moet ook nog vermelden dat je aanpassingsopties een beetje beperkt zijn met het gratis pakket.

App, Software Op Maat, Webapplicatie, Functionele Website ...

Kies er een en ga aan de slag. Om je een meer persoonlijke kijk op het gebruiksgemak te geven: ik kon mijn demosite in slechts enkele minuten bouwen en het kostte me weinig tijd om uit te zoeken hoe alles werkte. Let wel op: dat telt niet mee voor de tijd die ik nodig zou hebben gehad om mijn eigen content op de site te zetten, maar ik was wel in staat om de basisstructuur zeer snel op te zetten.

Als je echter je gratis site vanuit de . Dit is een beetje verwarrend, maar het is in ieder geval goed om te weten dat je mogelijkheden hebt om op te schalen. Hoe duurder het abonnement, hoe meer opslagruimte, bandbreedte en andere bronnen je krijgt. Zyro biedt interessante AI-tools om je te helpen bij het ontwerpen van je site Dankzij zijn intuïtieve drag-and-drop editor, .

Dat beetje extra complexiteit is het wel waard. Vergeleken met SITE123, . Met de drag-and-drop editor kun . Ik zeg “bijna” omdat elk element dat je toevoegt automatisch vastklikt aan een raster. Hoewel dit je kan helpen je site gestructureerd te houden, kan het ook enigszins beperkend aanvoelen. Je krijgt een AI-tekstgenerator, een logo-generator en een heatmap (hittekaart).

Zelf Je Eigen Website Maken?

Naast wat je zou verwachten van elke respectabele websitemaker, biedt Zyro ook een aantal opvallende functies zoals: – Een goed logo kan voor een website een wereld van verschil maken. Hetzelfde geldt voor goede content. Zyro AI kan je helpen bij het creëren van beide. Het enige dat je hoeft te doen is een paar vragen beantwoorden en wachten.

Trage Laptop Sneller Maken Op Windows 11 - ConsumentenbondHome - Avrotros.nl


Mijn eigen ervaring met Zyro was vrij duidelijk en eenvoudig. Het kostte me slechts zo’n 20 minuten om mijn website te bouwen. Het zou misschien 10 minuten meer hebben gekost als het de eerste keer was dat ik het gebruikte. Het enige punt waar ik wat moeite mee had, was de rasterstructuur, omdat de precieze beperkingen ervan niet altijd duidelijk waren.

Zyro biedt op dit moment geen gratis abonnement aan (tenminste, niet als je je site ook wilt publiceren). Dat betekent dat je je site volledig kunt ontwerpen voordat je een betaald abonnement aanschaft. Als je besluit te upgraden, wordt elk abonnement geleverd met onbeperkte opslag en bandbreedte, een gratis domein voor een jaar en een volledige suite vol marketing-integraties.

Je Eigen Website Bouwen - Zelf Maken En Gratis Online Zetten ...

Alle upgrades hierna geven je simpelweg toegang tot meer en meer e-commerce-functies. Niet alle Word, Press. com-thema’s zijn gratis, maar veel zijn dat wel, en ik vind het leuk hoe je ze op stijl kunt doorzoeken. Oké, zie je die statistiek in de schermafbeelding hierboven? Het marketingteam van Word, Press maakt geen grapje.

Het begon als een blogging-app, maar nu is het het grootste uitgeversplatform ter wereld. Voor de duidelijkheid: dit artikel bespreekt Word, Press, dat is een soort van website bouwer, en niet Word, Press, wat de thuisbasis is van de oorspronkelijke software. Je zult merken dat, hoewel Word, Press. com een interface heeft in het Nederlands, sommige delen van de editor alleen beschikbaar zijn in het Engels.

Dat betekent dat het zeer flexibel en krachtig is, maar het kost wel wat tijd om het te leren. Je krijgt niet dezelfde ‘drag-and-drop’ functionaliteit als bij andere bouwers. Ook moet ik zeggen dat zeer beperkt is in vergelijking met de originele software (die ook gratis is, behalve dan de kosten voor hosting).

Zoveel Kost Een Website Laten Maken ÉCht (In 2023)

Je kunt het zo’n beetje alles laten doen, maar dat kost tijd. Als je gewoon een stevig blog wilt of een eenvoudige zakelijke site met een blog, dan is Word, Press. com geschikt. – Als een old-school CMS is Word, Press zeer thematisch. Hoewel je enige controle hebt over de lay-out van je content, zullen de meeste designkeuzes ‘voor je’ worden gemaakt door het thema dat je kiest.

— Word, Press. com heeft iets wat de originele software niet heeft en dat is de mogelijkheid om snel en eenvoudig een portfolio op te bouwen op je site. Je voegt in principe pagina’s toe in het Portfolio gedeelte van je site en dan geven bepaalde thema’s (zoals die in de demo) je projecten automatisch weer.

De hele bende is er. Veel van de meer geavanceerde SEO-functionaliteiten worden geleverd door plugins in plaats van Word, Press zelf; plugins kun je helaas alleen krijgen bij betaalde pakketten. Word, Press. com legt vrij goed uit wat je moet doen, maar de aard van de software kan je een beetje in de war brengen.

Gratis Software Om Een Website Te Maken - Sortlist

En zoveel dingen die achter duurdere pakketten schuil gaan. Dit pakket is beter als je zaken wilt doen, betalingen wilt accepteren, enz. Bovendien krijg je de onbeperkte Premium-thema’s. Ga voor het Business pakket als je een webshop wilt of om je site uitgebreid aan te passen met plugins. Jimdo kan een aantal fantastische aangepaste sites maken De ‘nieuwe’ versie is eenvoudig, snel, doet alles voor je (min of meer) en maakt de zaken in het algemeen heel eenvoudig.

Je krijgt meer directe controle over het uiterlijk en de functionaliteit van je site. Je kunt een van deze site editors gratis gebruiken, hoewel je de oudere site builder-app moet gebruiken als je een blog wilt maken. Ik kon er geen tekstlogo in zetten en ik had geen afbeelding-gebaseerd logo bij de hand.

Jimdo is een goede keuze als je je site in het Nederlands wilt bouwen, aangezien de site editor volledig toegankelijk is in het Nederlands. Oké, dus allebei de twee site bouwers van Jimdo hebben hun eigen enorme set functies en allebei verdienen ze eigenlijk een eigen beoordeling. Ze delen echter ook veel van de belangrijkste functies, dus ik ga gewoon mijn best doen om het samen te vatten.