Het Belang Van Een Goede Website - Mkb Marketing Team



Gepubliceerd op 07-03-2022 In de hedendaagse digitale wereld heeft het grootste gedeelte van de bedrijvencultuur een website online staan om zijn diensten uit te leggen of te verkopen. Niet alle pagina's blijken echter even effectief te zijn. Wat maakt nu een ‘goede’ website en waarom is dit zo belangrijk? Heb je een visueel aantrekkelijke, duidelijke en goed vindbare website, dan zorg deze ervoor dat klanten je bedrijf serieus nemen en dat je professionele overkomt.

Wanneer je een goed functionerende en professionele site beheert, wekt dit het vertrouwen op bij potentiële klanten. Wanneer die eerste indruk positief is, zal dit eerder leiden tot meer loyaliteit en afname van diensten. Wanneer potentiële klanten voor het eerst over een bedrijf horen, beginnen zij meestal met het zoeken op internet om meer over je bedrijf te weten te komen.

Alle social media kanalen, zoekmachines en advertenties sturen potentiële klanten voor meer informatie door naar je site. De grootte van je bedrijf doet er op dat moment niet toe. Veel belangrijker is de inhoud van je webpagina's. Hoe beter de content, hoe makkelijker je gevonden wordt. Belangrijk is dan dat je website dusdanig goed gebouwd en ingericht is dat deze de aandacht van de bezoeker vast kan houden.

Vogelbescherming: Samen Voor Vogels En Natuur

Daarom is het erg belangrijk om je site dusdanig in te richten, zodat deze jouw doelgroep zo snel mogelijk naar de pagina kan leiden waar een interactie plaats kan vinden. ; dit houdt in dat de site op ieder apparaat goed moet werken, of je nu op een computer, laptop, telefoon of smartwatch kijkt.

; Een goede webpagina is gemakkelijk te vinden via online zoekmachines zoals Google. Door de content op je site SEO te schrijven, komt je website eerder bovenaan in de resultaten te staan na een zoekopdracht op Google. ; De pagina moet voorzien zijn van een SSL certificaat, wat inhoudt dat deze goed beveiligd is.

Bezoekers krijgen zo direct vertrouwen in de veiligheid van jouw website of webshop. ; De inhoud van je site moet van toegevoegde waarde zijn. De bezoeker wil direct zien wat hij op je website kan vinden en waar hij die informatie kan vinden. Moet een bezoeker te lang zoeken naar de juiste informatie, dan zal deze eerder afhaken.

Wat Is Het Belang Van Seo Voor Organisaties? - Websitebezorgd



; De website is een verlengde van jouw bedrijf. Het dient je bedrijf te promoten en te laten zien wat jouw bedrijf kan. Laat dus zoveel mogelijk voorbeelden zien van de succesverhalen van jouw bedrijf. Laat de bezoeker daarnaast kennis maken met jouw bedrijf door persoonlijke content te delen. Wanneer dit digitale visitekaartje de sfeer van jouw bedrijf laat zien en een goed gevoel bij bezoekers achterlaat, zullen deze bezoekers eerder overgaan tot het afnemen van jouw diensten.

; Een goede website is gebruiksvriendelijk. Dit betekent niet te veel poespas en je bezoeker direct doorsturen naar de kern, het doel van zijn bezoek. Zorg daarom voor een goede inhoud van je pagina’s en een goede structuur tussen deze pagina’s. Dit betekent niet teveel tekst op één pagina en een duidelijk te navigeren menu.

Een goede website is goed vindbaar en aantrekkelijk voor (potentiële) klanten en zorgt voor sales en leads. Haal jij al het beste uit je website? Wij kijken graag met je mee! .

7 Redenen Waarom Je Altijd Een Website Moet Onderhouden

Uiteraard valt over smaak te twisten en ieder heeft zijn of haar mening. Maar een goede website voldoet volgens onderzoek aan een aantal belangrijke kenmerken. Ik zal je deze kenmerken hieronder beschrijven en uitleggen. Wij bouwen al onze websites volgens deze blauwdruk. Het allerbelangrijkste kenmerk van een goede website – en dit kenmerk staat dan ook met afstand bovenaan – is dat .



Het doel (en de doelgroep) van de website bepalen namelijk de inhoud, structuur en het ontwerp van de website. Wanneer je geen duidelijk doel gesteld hebt met je website, dan weten je bezoekers waarschijnlijk ook niet wat de bedoeling is. Wat is nu het belangrijkste doel van je website? Maak een plan wat je met je website wil bereiken.

Een aantal voorbeelden: Een mailinglijst opbouwen Direct producten verkopen In contact komen met de bezoekers Aanvragen voor offertes ontvangen Mensen doorsturen naar andere sites (affiliate marketing) Een community opbouwen Met je klanten in gesprek raken Je hebt een duidelijk doel van je website beschreven? Perfect! Nu is het zaak om ervoor te zorgen dat je jouw bezoekers naar dat doel toe stuurt.

De Over Ons Pagina En Het Belang Ervan - Social Media Duo

Breng duidelijke paden, oftewel aan in de website. Vertel ze eerst over je dienst, laat ze dan de prijs zien en geef ze vervolgens de mogelijkheid om contact op te nemen. Of schrijf een artikel op je blog, vertel ze vervolgens over het gratis e-book en vraag bij het downloaden van het e-book de contactgegevens om ze eens op te kunnen bellen.

Zorg ervoor dat ze nooit op een dood spoor komen. Zorg altijd voor een volgende stap. Plaats duidelijke call to actions, en . Neem de op plekken dat ze twijfel hebben. Zorg ervoor dat alle mogelijke obstakels of bezwaren, die bezoekers kunnen hebben, worden weggenomen. Dit noemen we . Met andere woorden: “maak de weg vrij voor je bezoekers om klant bij jou te worden”.

Vertel ze niet direct over een oplossing, maar laat ze het probleem en de consequenties eerst eens voelen. Klinkt hard, maar het werkt wel. Duik dus niet direct in allerlei saaie specificaties van je product of dienst, maar prikkel de emotionele kant van de bezoeker. Zeg dus niet wij verkopen de beste elektrische fiets.

10 Essentiële Features Die Elke Goede Zakelijke Website Zou ...

Komt u ook altijd bezweet op uw bestemming aan? Met een elektrische fiets is dat verleden tijd. Maak nu een proefrit op een van onze topmodellen. Overtuig je klanten van je product of dienst . Laat ze het probleem voelen en biedt vervolgens een oplossing voor dat probleem aan. Vertel ook de voordelen van de oplossing.

Waarom moeten klanten bij jou zijn en wat maakt jou anders dan alle andere (vergelijkbare) bedrijven. Vertel wat je anders doet dan de concurrent, geef ze een reden om voor jou te kiezen. Dit kun je doen doormiddel van een tekst op de homepagina of door het tonen van een lijstje met , zoals je ziet bij veel webwinkels.

Bijvoorbeeld zeggen dat je “snel verzend” is voor een bezoeker natuurlijk niet interessant. Zeggen dat je de producten of diensten binnen 24 uur levert wel. Coolblue laat duidelijk zien waarom je bij hun zou moeten kopen. Bovendien doen ze concrete beloftes. Schrijf teksten die de bezoeker overtuigen. Gebruik geen vage marketing termen die niemand snapt of cliché’s waar iedereen meteen doorheen prikt.

Belang Van Een Goede Website? - E-expansion - Online Succes

Gebruik geen saaie termen, zoals “wij verkopen oplossingen” of “het beste in u naar boven halen”. Vertel concreet wat je doet of verkoopt. Wees daarbij prikkelend en maak je bezoekers nieuwsgierig. Daarnaast zijn er vele schrijftips die je kunnen helpen bij het overtuigen van klanten: Gebruik om nieuwe ideeën, abstracte woorden of moeilijke onderwerpen begrijpelijk te maken.

Schrijf niet in de passieve, maar juist in de . Dus niet “Meer dan 500 klanten zijn door ons geholpen met…”, maar “Wij hebben 500 klanten geholpen met…” . Uiteraard willen klanten (technische) specificaties weten, maar vertel ze eerst over de voordelen. Apple laat eerst zien wat voor mooie foto’s je kan maken met de nieuwe i, Phone en dan pas vertellen ze je hoeveel megapixels de camera heeft.

Ook al denk je dat je bezoekers bepaalde woorden begrijpen, dat is niet altijd het geval. Zelfs bezoekers in hetzelfde vakgebied kennen niet altijd de woorden waarvan je denkt dat ze algemeen bekend zijn. Gebruik en niet het negatieve tegenovergestelde. Zeg dus niet: “Wees onverstandig”, maar juist “Wees verstandig”. Maak gebruik van om niet in herhaling te vallen.

Mijn Eetmeter - Mijn Voedingscentrum

Verhalen blijven hangen en zorgen ervoor dat je bezoeker mee gaat leven. Heb je een kinderdagverblijf? Beschrijf bijvoorbeeld hoe een dag eruit ziet vanuit het oogpunt van een kind. Dat activeert het inlevingsvermogen en de emotionele kant van het brein van je bezoeker. Niet “wij reageren zo snel mogelijk”, maar “u ontvangt binnen 2 uur een reactie”.



Schrijf niet dat een klant mogelijk voordeel zou kunnen hebben bij je product. Ben overtuigd van jezelf en laat dit doorvloeien in je teksten. Het uiterlijk van een website is belangrijk en uiteraard valt er over smaak niet te twisten. Echter mag het uiterlijk of design van een website. Een goed design ondersteunt de inhoud, maar valt niet op.

Een goed design accentueert de belangrijke zaken, maar zal nooit afleiden. Drukke pagina’s met tientallen knoppen, afbeeldingen en opvallende kleuren leiden jouw bezoekers alleen maar af. Daardoor loop je direct klanten mis. Een effectieve website is dus altijd beter dan een mooie website. Vaak is het beter om niet uniek te zijn, maar juist vast te houden aan wat je bezoeker gewend is van andere websites.

Belang Van Een Goede Website? - E-expansion - Online Succes

Zorg ervoor dat je bezoeker zo min mogelijk hoeft na te denken. Een . Een aantal voorbeelden van conventies zijn: Logo links bovenaan de pagina. Menu bovenaan de pagina of links in een kolom (bijvoorbeeld bij webwinkels met vele productcategorieën). Contact informatie onder de footer. Titel van de pagina boven de inhoud.

Laat knoppen er uit zien als knoppen, zorg dat ze contrasteren en er klikbaar uitzien. Maak tekst-linkjes een andere kleur en onderstreep ze eventueel. Bij webwinkels, plaats het winkelmandje rechts bovenaan de pagina. Een belangrijke reden om je vast te houden aan deze conventies is dat bezoekers vaak je website in een “F” vorm scannen.

Scrollen ze naar beneden, dan gaan ze steeds minder van links naar rechts kijken, maar eerder verticaal. Links een logo en daarnaast de menubalk met maar 6 opties. Het AD heeft een duidelijke en overzichtelijke header. Uiteraard is een goede website volledig , . Tegenwoordig is bijna de helft van al het internetverkeer al via mobiele telefoons en de verwachting is dat het alleen maar toe gaat nemen.

Waarom Een Website? De Belangrijkste Voordelen Op Een Rij

Zorg voor een duidelijke op de website. Dat wil zeggen dat er een onderscheid moet zijn tussen de verschillende stukken inhoud. Onderscheid blokken informatie met lijnen of andere achtergronden. Houdt een aan dat op de hele site terugkomt. Kies een hoofdkleur en een of twee accentkleuren. Gebruik zo , maar houdt een gebroken variant aan.

Kies een met hooguit een of twee varianten. De tekstkleur moet een duidelijk contrast hebben met de achtergrond. Zorg er bovendien voor dat teksten niet te breed zijn. , anders dan wordt het voor de lezer moeilijk om na het lezen van een regel de juiste volgende regel te vinden.

Zorg ervoor dat je geen, of niet te veel, gebruik maakt van zogenaamde stockfoto’s. Daar prikken je klanten namelijk gemakkelijk doorheen. Gebruik niet teveel bewegende elementen. Een tijdlang werd elke website uitgerust met een slider op de homepagina. en in sommige gevallen zelfs storen. Sliders trekken de aandacht en leiden bezoekers af van andere elementen op de website.

10 Kenmerken Van Een Goede Website

Het hebben van een functioneel design zorgt ervoor dat de site rustig en overzichtelijk is, maar vooral voor een goede gebruiksvriendelijkheid. En het hebben van een gebruiksvriendelijke website is uiteraard van belang om je bezoekers goed te kunnen voorzien van de juiste informatie. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je bezoeker zo min mogelijk na hoeft te denken.

Zorg ervoor dat je bezoekers . Moet een bezoeker te lang nadenken of zoeken naar de juiste informatie? Dan zijn ze ook zo weer weg. Laat je bezoekers niet verdwalen en biedt ze de mogelijkheid om te achterhalen waar ze zich op de website bevinden. Dit kun je doen door bijvoorbeeld het actieve menu-item een andere kleur te geven.

Broodkruimels zijn een visueel spoor van waar je je momenteel in de website bevindt, zodat je altijd naar een bovenliggende pagina terug kunt gaan. Voorbeeld van breadcrumbs Zorg ervoor dat de . Maak het niet te lastig voor de bezoeker. Houdt het hoofdmenu eenvoudig en duidelijk en neem niet te veel pagina’s op, onderzoek wijst uit dat mensen gemiddeld maximaal .